Gemeente Gemeente Grobbendonk

Attest 'Bewijs van woonst'

Een attest van woonst bevestigt dat je ingeschreven bent op jouw adres. Het bewijs bevat persoonlijke gegevens zoals:

  • naam en voornamen
  • plaats en datum van geboorte
  • adres
  • burgerlijke staat
  • nationaliteit
  • de datum sinds wanneer je op het adres woont

Je kan ook een attest van woonst aanvragen met de historiek van jouw vorige adressen.

Voorwaarden

De volgende partijen kunnen een attest van woonst met betrekking tot jezelf aanvragen:

  • jijzelf 
  • je wettelijke vertegenwoordiger (bv. ouder of voogd) of een bijzondere gemachtigde (notaris, advocaat,…)
  • derden (bv. publieke of private instellingen) als de afgifte ervan voorgeschreven is door of krachtens de wet

Hoe aanvragen

Je kan een attest van woonst op verschillende manieren aanvragen:

  • Je vraagt het document aan via de knop 'Online aanvragen'. Daar krijg je de keuze om:
    • veilig aan te melden (via eID kaartlezer, mobiele app of token). Je kan het digitale document onmiddellijk downloaden.
    • niet veilig aan te melden. Je moet je rijksregisternummer, naam en voornaam zelf invullen. Nadien handelen we je aanvraag via e-mail verder af. Wil je het digitale document onmiddellijk downloaden, dan moet je alsnog veilig aanmelden. 
  • Je komt zonder afspraak naar het gemeentehuis. Breng je identiteitskaart of verblijfsvergunning mee. Je krijgt het document onmiddellijk mee.

Kostprijs

Het bewijs van woonst is gratis. 

Wat meebrengen

Je identiteits- of verblijfskaart.