De belasting op bedrijfsruimten is van toepassing op alle vestigingen (een maatschappelijke zetel is ook een vestiging) op het grondgebied van onze gemeente. Er wordt hierbij rekening gehouden met de toestand van 1 januari van het aanslagjaar.
Het volledige reglement is hier terug te vinden.
Ben je al bekend met deze belasting en heb je in het verleden al een aanslagbiljet ontvangen van gemeente Grobbendonk?
Dan krijg je vereenvoudigde aangifte waarin we vragen om de gegevens van je zelfstandige activiteit of onderneming nogmaals na te kijken. Zijn deze correct, dan hoef je verder niets te doen.
Zijn de gegevens niet (meer) correct conform de situatie van 1 januari van het aanslagjaar, moeten deze gewijzigd worden. Dit kan:
- via het online loket. Best je aanmeldcodes vermeld op de brief met aangifte bij de hand houden, deze heb je nodig om te kunnen inloggen.
- door de gegevens aan te passen op de aangifte en deze terug te bezorgen:
- via mail
- per post
- door af te geven aan het onthaal van het gemeentehuis.
Na verwerking van de aangiften zal je een aanslagbiljet met de juiste betaalgegevens ontvangen via de eBox (indien je deze hebt geactiveerd) of per post.
Ben je nog niet bekend met deze belasting in gemeente Grobbendonk?
In dit geval krijg je een aangepaste aangifte met de vraag om enkele gegevens te bezorgen die nodig zijn om een correct aanslagbiljet te kunnen opmaken.
Deze gegevens kan je bezorgen:
- via het online loket. Best je aanmeldcodes vermeld op de brief met aangifte bij de hand houden, deze heb je nodig om te kunnen inloggen.
- door de gegevens in te vullen op de aangifte en deze terug te bezorgen:
- via mail
- per post
- door af te geven aan het onthaal van het gemeentehuis.
Na verwerking van de aangiften zal je een aanslagbiljet met de juiste betaalgegevens ontvangen via de eBox (indien je deze hebt geactiveerd) of per post.